Reisblog van Tesse - Studeren in Stavanger, Noorwegen

De mysterieuze Nascalijnen!

Nadat ik haastend mijn bus naar Nasca heb gehaald, die vervelende man van me af heb geschud en ik heel laat in bed lag, kon ik vroeg op staan voor mijn vlucht boven de Nascalijnen. Als klein meisje heb ik er ooit van gehoord en wilde ik ze graag zien. Nu was het eindelijk zo ver! Ze hadden me gewaarschuwd: je wordt ziek zeiden ze. Want het vliegtuig gaat heen en weer zodat de mensen aan beide kanten alles kunnen zien. Ach dacht ik nog, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dus vol goede moed ging ik naar het vliegveld. Daar kon je een documentaire zien van National Geographic. De wetenschappers denken nu dat het openlucht tempels zijn, maar nogsteeds zijn er veel vragen over deze lijnen. Hier zijn dus ook veel skeletten gevonden van mensen die geofferd zijn. Hun hoofden worden afgehakt, die hebben ze elders ook terug gevonden.

Het vliegtuigje dat we kregen was zo´n kleintje, met een propellor aan de voorkant. We kregen een koptelefoon op en we gingen de lucht in. Er zijn verschillende vormen: Een kolibrie, condor, aap, boom, hagedis etc. En het ging inderdaad van links naar rechts: ´´Rechts de aap, links de aap, rechts de kolibrie, links de kolibrie´´. Je moest soms goed kijken om ze te zien, maar ik heb ze allemaal gespot. Wat ik zelf echt niet leuk vond, was dat de panamericana weg dwars door de hagedis loopt. Hadden ze die weg nou echt niet 50 meter meer naar de zijkant kunnen verplaatsen?? En inderdaad, ze waarschuwde me, ik wuifde het weg, maar ik werd toch misselijk. Je gaat echt heen en weer en je wilt alles zien. Maar gelukkig zeiden ze toen: We gaan terug naar het vliegveld. Man wat had ik toen een grote lach op mijn gezicht!

Die avond had ik met een paar andere mensen van het hostel gezellig gekookt, met het eten dat we op de lokale markt hadden gekocht. Nasca is een heel leuk dorpje met een hele gezellige vibe! Laat in de avond had ik mijn bus naar Arequipa, waar ik nu ben. Daar schrijf ik de volgende keer over.

Ik had graag wat fotos van Nasca willen uploaden, maar mijn laptop heeft het begeven. Dus de fotos komen over 2 weekjes, als ik weer terug in NL ben.

Groetjes Tesse

Reacties

Reacties

Mama

Gaaf Tess! Heb je eindelijk de lijnen gezien! Ook al was het dan een hele 'schommelige belevenis van links naar rechts! Hahaha!
Ik zie je boze gezicht al voor me dat die panamericanaweg er dwars doorheen hebben laten lopen! Doodzonde inderdaad! Geniet nog even van al het moois daar! En daarna.... Snel dat vliegtuig in!XXX

Ilse

Wow tesse een meisjes droom die uit is gekomen! Wat een wereldreis maak je toch hé? Met mooie dingen, minder mooie dingen en gekke man die op z'n kop is gevallen denk, idd zie ik je gezicht voor me met die Panama weg tussendoor hahaha tot snel lieve tes dikke kus

Pap

The sky is no limit!! Had je een lijnvlucht geboekt? ;-) d'r zijn maar weinig mensen die het zo op deze manier meemaken. Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!