Reisblog van Tesse - Studeren in Stavanger, Noorwegen

Arequipa en de Colca Canyon

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik in Puno, de stad van hrt Titicaca meer. Maar de afgelopen dagen ben ik in Arequipa geweest en heb ik een tweedaagse Colca Canyon tour gedaan. Arequipa is een prachtig, prachtig, prachtig mooie stad! Het heeft hele mooie architectuur en binnenpleintjes met restaurantjes en schattige tafeltjes en stoeltjes en een hele mooie centrale plein. Alles is gebouwd van wit vulkanisch steen. Heel mooi! Ik heb er een stadstour gedaan, waar we ook leerden over lamas en alpacas, omdat we ook langs een plek gingen waar ze alpaca en lama wol maken. De volgende dag had ik een heel vroege pick up voor de colca canyon tour. Volgens mij had ik een vrij luxe tour, want ik zat toch met alleen maar 40+ers in de bus, sommigen zelfs oudjes en raad eens wat mijn kamer was? OMG ik kon niet stoppen met lachen en juigen. ik was in de hemel beland! Ik had een suite voor 4 personen voor mijn eigen alleen! En dat terwijl ik maar een backpacker ben! Ik had zelfs de luxe dat ik de volgende ochtend, ik lag in het midden van het bed, ik naar een koud stuk moest rollen in bed om bij mijn telefoon te komen, aangezien ik een 2/3 persoons bed had. En dan de douche, ik kon er een party in houden en het had twee reuze douchekoppen! Fantastisch! Tijdens de Colca Canyon tour was het ook de eerste keer dat ik hoogte ziekte verschijnselen kreeg, maar gelukkig gingen ze ook gauw weer weg, alhoewel ik de volgende dag wel echt ziek werd. Maar na een nachtje slapen (niet meer in de suite helaas) ging het alweer beterder. Onderweg naar de canyon kwamen we langs prachtig mooie landschappen en we zagen verschillende (rokende) vulkanen. We reden door het landschap van de vincuñas, een lama soort. Je zag ze werkelijk overal langs de weg. In de Canyon konden we naar de thermatische baden. Ja daag! Ik ben er voor de avontuur en ik heb al een wat luxere tour. In het restaurant waar we lunch hadden zag ik dat je ook kon ziplinen. Dus raad eens wat ik in plaats van de thermatische baden heb gedaan? Ik heb zelfs op z'n kop gehangen boven het ravijn (mam misschien had je dit beter niet kunnen lezen aangezien je al grijze haren krijgt van mij ;) en ik ging snel en stijl naar beneden over het ravijn. Die avond gingen we eten met een show van traditionele dansen. Het was natuurlijk hartstikke nep en opgezet, maar wel leuk. De volgende dag gingen we naar 'Cruz del Condor', een Condor viewpoint. Wat zijn die beesten grooooot! Echt reuzachtig. Soms vlogen ze zelfs maar een paar meter over ons heen. Man man wat een beesten. Op z'n meest zag ik er 5. Majestueus was het. Ook stopten we die dag bij wat dorpjes waar alle mensen met hun lamas en alpacas in hun traditionele kledij rondliepen. Ook heb ik cactus sap geproeft, dat naar kiwi smaakt. Toen gingen we naar Puno. Onderweg stopten we bij een heel mooi meer, en een meer met flamingos. Voor het eerst in mijn leven heb ik wilde flamingos gezien! En weer was deze dag gevuld met ontelbaar veel mooie landschappen en wilde lamas en alpacas. Wat is Arequipa en de Colca Canyon onbeschrijfbaar mooi! Ik kan jullie thuis wel de fotos laten zien, maar ik zeg jullie: stap in het vliegtuig en ga het zelf bezoeken, want de fotos zijn er niets bij!

Reacties

Reacties

Mam

Hahaha Tess! Zolang je me alles achteraf vertelt is het goed hoor! Ik raak meer en meer gewend dat jij alle spannende dingen gaat ondernemen en doen! Niemand houd je tegen! En raad eens? Stiekem denk ik; wouw! Die griet heeft gewoon gelijk! Doen wat je kunt doen en wilt! Ik ga niet herhalen wat je tegen mij en Marielle hebt gezegd voordat je ging maar denk daar geregeld aan! :-)

Ilse

Jeetje tes wat een verhaal weer! En weet je ik vind het heerlijk om te lezen dat je zo de wijde wereld intrekt en je droom nastreeft heerlijk! Je moedertje is superdepuper trots op je hoor! Stoere dingen doen, van alles zien, horen en proeven meid zou bijna willen zeggen dat ik jaloers ben hahaha maar ik geef je zo'n gelijk dat je dit doet geniet nog maar lekker want voor je het weet zit je in het vliegtuig ri Amsterdam dikke knuf tesse ????????????????

Pake

Fijn dat je zo geniet van Peru.
Jouw beschrijving van jouw reis door Peru neemt ons als het ware mee op reis.
Geweldig, geniet lekker van de laatste week.

Oma Mien

Nou Tesse wat een verhalen weer. Wat heb jij veel gezien en ik geloof best dat jij zo geniet. Nog een week Tesse en het is weer voorbij, geniet nog met volle teugen en tot volgende week vrijdag dikke knuffels van mij xxx

Esther

Wat een prachtig reisverhaal weer ! Super stoer dat je dit allemaal in je eentje onderneemt! Geniet nog van alle mooie dingen deze week ! Groetjes xx

Opa Wim

Nou Tesse jij kan ik geloof wel een boek schrijven over wat jij allemaal meemaakt maar ik hoor het wel over een week uit je eigen mond. Geniet nog maar een paar dagen.????????????????

Pap

Haha de ene dag overtreft de vorige dag weer, en je maakt het allemaal mee! Groot gelijk heb je en waarom zou je na n heerlijk groot breed bed waar je in verdwaald in n theramatisch bad gaan liggen! Je gaat lekker op z'n kop de berg af aan n zip-line..waarom ook niet ;-) nog n week en dan kun je het hier net zo enthousiast komen vertellen, maar geniet ervan nog, dat doe ik ook van jou verhalen! Xx

Rinie

Hey tess, weer zo'n indrukwekkend verhaal. Tja makkelijk zeggen stap in een vliegtuig en kom het met je eigen ogen bekijken haha! Nou zoveel snipperdagen krijg ik niet van mijn baas! Wat jij wel zou kunnen doen is van al wat je meegemaakt hebt een boek te schrijven. Al die verhalen die je op je blog gezet hebt fantastisch en de foto's schitterend. Nou nu nog een weekje genieten en dan zijn wij weer blij dat je weer thuis bent. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!