Reisblog van Tesse - Studeren in Stavanger, Noorwegen

Doorwerken in het weekend

Hoi allemaal.

Het is weer even geleden sinds ik iets heb geschreven. Heel veel bijzonders is er ook niet echt gebeurd.

De week nadat ik naar het ziekenhuis was geweest heb ik het even rustig aan gedaan. De pillen die ik had gekregen smaakten echt naar rauwe uit, gadverdamme! Zodra ik een pil op had, zag ik al weer op tegen de volgende avond/ochtend wanneer ik er weer een moest nemen. Ik ben ook helemaal niet goed in pillen slikken, waardoor ik dus 5 minuten met zo'n vieze smaak in mijn mond zat. En dan waren ze nog super groot ook. De maandag erna moest ik weer naar het ziekenhuis voor de vervolgafspraak. Daar bleek dat ik gewoon allergisch bleek te zijn voor de muggen hier. Nu heb ik pilletjes en zalfjes voor als ik naar een muggengebied ga en voor als ik toch wordt gestoken. De infectie heeft gelukkig niet heel lang geduurd.

Die week heb ik dus alleen maar op kantoor gewerkt. Dat weekend ging Rebecca de Amazone in, waardoor ze geen bereik had. Het bedrijf lag dus in handen van mij en Mark. Maar aangezien hij geen wifi heeft thuis, kwam het op mij aan. Die vrijdag kwam er bijna niets nieuws binnen, dus we gingen rustig het weekend in. Ik heb het hele weekend de mail bijgehouden, alhoewel er Zaterdag alleen een wijziging binnen kwam van een tour. Even de wijziging doorgevoerd en klaar. Zondag, zelfde verhaal, dus begon ik maar een boekje te lezen. Totdat we een mail binnen kregen. Was dit een grap? Zat ik net zo lekker in mijn verhaal, kregen we een grote boeking van 7 dagen door de Andes en Amazone binnen, die we helemaal zelf moesten regelen. Om het nog erger te maken, zouden deze mensen al binnen 5 dagen vertrekken! En toen, nog een email. En nog een. En nog een, en nog een. Alsof iedereen heeft gewacht om op hetzelfde moment te gaan boeken, terwijl ik op dat moment de enige was met wifi! De makkelijkste heb ik dus meteen geregeld, en zoveel als ik kon doen heb ik gedaan. Met de rest heb ik gewacht tot de volgende dag, zodat we met zijn twee op het kantoor de boekingen konden doen. Alsof het die avond ervoor niet genoeg was, zag ik die ochtend nog een aantal nieuwe emails. Dus die dag hebben we flink doorgewerkt. De volgende dag was Rebecca er weer. Gelukkig vond ze dat we het goed hadden gedaan, ik ben er ook wel trots op. Die hele week hebben we dus gewerkt aan alle boekingen die we binnen hadden gekregen.

Die Vrijdag hebben we ook een heel productief dagje op kantoor gehad.... niet dus, maar wel heel leuk! We hebben een nieuwe tour, een vegetarische ecuadoriaanse food tour. Die vrijdag hadden we een try out. Er zit (2 straten van mijn huis :D) een restaurant, wat veel vegetarisch eten serveert en ook samen werkt met inheemse bevolkingsgroepen van Ecuador. Deze maken dan van producten nieuwe dingen, bijvoorbeeld beeltjes en dingen voor aan de muur. Daar begint de tour, een gids neemt je mee naar een fruit en groente markt om wat uit te leggen over fruit soorten die wij niet kennen. Het enige min puntje, de gids was een half uur te laat... Heeft Rebecca toch maar even uitgelegd dat dit niet moet gebeuren!! Terug in het restaurant ga je dan aan de workshop beginnen. Wij hadden toen ceviche gemaakt. Dat is een koude soep. Wordt vaak gegeten met wat vis erin. Er gaat wat olie bij, sinaasappelsap, citroen sap, tomatenpuree, ui, champignons (al heb ik die weg gelaten, hou ik niet zo van) koriander, en nog iets maar ik weet niet meer hoe dat heet. Een soort van boontje. Het was heel lekker. Daar hebben wij toen ook geluncht, een 4 gangen diner. Lekker dat het daar is! Vooral het toetje, aardbeien met een soort van saus die heel zoet was!! Ik had het liefst 10 schalen daarvan opgegeten.
Terug op het kantoor hebben we nog de helft van de tijd op het balkon gezeten, en guanabana gegeten (op z'n nederlands: zuurzak, al is het helemaal niet zuur). Dat is een vrucht waar je vingers ook zo lekker onder de sap komen te zitten, en je doet er lang over om de pitten los te krijgen van het fruit wat je kan eten. Het is lekker, al heeft het wel een rare nasmaak. Maar leuk om een keer te proeven.

Afgelopen zaterdag en zondag weer 2 daagjes paardrijden in Cotopaxi gehad, 4 en 9 personen. Dus lekker volle dagen gehad en nu weekend! nouja, het is maandag, en morgen ook nog vrij.

Voor degene die willen, ik kan op deze site een mailinglijst aanmaken. Als ik dan een nieuw verhaal heb geupload, krijg je een email. Als je dat wilt, kun je een berichtje sturen naar mij, dan ga ik kijken hoe dat precies werkt en krijg je meteen een emailtje binnen.

Groetjes Tesse

Reacties

Reacties

Oma Mien

Zo Tesse weer mooi geschreven,weer knap gedaan je red je wel ,ga zo verder jij komt er wel . Dikke knuffel van mij

Rinie

Hey wereldreiziger, inderdaad weer een mooie blog. Van ziekenhuis verhalen tot aan een vegetarische toer. Leuk om te horen en ook leuk om is zo'n dagje met jou mee te lopen, maar dat gaat jammer genoeg niet. Nu nog even en dan moet jij het daar gaan runnen met mark want Rebecca gaat op vakantie. Wij hebben alle vertrouwen in jou, jou kunnen en kennis. Succes de aankomende tijd en blijf vooral genieten maar dat lukt jou wel! ????

Mama

Hey druk bezet vrouwtje ;-)

Het blijft leuk om je verhalen zo te lezen!
Je bent nu zowat op de helft van je stage, al wil jij dat vast niet horen! En op dit moment ligt het grootste gedeelte van het werk en verantwoording in jou handen! Als je terug kijkt in die twee en een halve maand dan heb jij al echt veel geleerd zeg! En aan jou verhalen en enthousiasme te merken zit je lekker op je plek! Blijf genieten! XXX

Marion

Hi die Tess!! Ik hoef me geen zorgen te maken dat lees ik wel! Die Tess geniet volop maar vooral ook een leuke en drukke job! Ik zie het helemaal voor me, ff tijd voor een boekje komt er een storm aan mail binnen hahahaha dat zul je altijd zien! Maar je ziet het, het is allemaal goed gekomen, super knap!! Kun je niet wat van die pillen meebrengen voor Wes hahaha ik verwacht dat hij ook allergisch is maar dan voor die muggen hier...Balenndat je er toen zoveel last van hebt gehad maar gelukkig heb je er nu iets voor! Hoe is t met t weer daar? Hier vooral veel regen. Afgelopen week heeft de caravan zelfs deuken opgelopen van de hagelstenen. Gek Nederlands weer! Maar meis ik ga m'n bed uit, beginnen aan de dag! Jij heel veel plezier en werkplezier!! Geniet ze!! Gr. Marion xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!