Reisblog van Tesse - Studeren in Stavanger, Noorwegen

Een week vol met tours

Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik het lekker druk gehad met tours! Het begon Zondag, paardrijden in Cotopaxi. Maandag en dinsdag op het kantoor, en woensdag met KLM naar Papallacta. Thermatische baden zijn dat, waar iedereen lekker heeft gerelaxt van het warme water. Sommige baden zijn echt warm!

Donderdag zou ik eigenlijk vrij hebben. Toen was er een klm groep dat een tourtje wilde doen. Uiteindelijk besloten ze naar Quilotoa te gaan. Die stond nog op mijn lijstje, dus toen Rebecca tegen me zei dat ik beter vrij kon nemen, heb ik gezegd: ''Noooo I really really really want to do this tour!''.
Quilotoa ligt op bijna 4000 meter hoogte en is 3 uur rijden vanaf Quito. Dat was dus een lange dag. Eerst gingen we naar Saquisili, waar een traditionele markt is. Er waren bijna geen toeristen, waardoor we de markt alleen voor ons hadden en de lokale bevolking. Daarna reden we door naar een native family. Onderweg was het landschap zoooo fantastisch!! De bergen met de groene weilanden, en ondertussen op de weg auto's waarin schapen en koeien en varkens samen met de eigenaar achterin de bak werden vervoerd. Toen stopte we bij een familie. Het was een donker hutje, tussen de akkers. Ze ontvingen sinds 8 jaar toeristen, maar ze zijn nog ''niet verpest'' door ze. Alhoewel de kinderen wel aan het schooien waren. Ze wisten precies dat we geld en eten hadden. In hun hutje, hebben ze een klein tafeltje waar ze met z'n allen op sliepen op dekens en kussens. Hoe het past, weet ik niet, want ze waren met veel. Het waren allemaal kinderen en achterkleinkinderen van de man des huizes. In de ''keuken/woonkamer/slaapkamer'' liepen ontzetted veel cavia's rond. Wachtend tot ze honger kregen. Gelukkig zat er op het moment dat wij kwamen geen cavia in de pan, maar er was aardappelsoep aan het pruttlen, die ze allemaal zelf verbouwen. Ze hebben ook schapen, koeien, geiten, allemaal om op te eten of door te verkopen, of om er melk van te krijgen. Ook gebruiken ze cavia's om te kijken waar iemand ziek is. Met de cavia ''was'' je jezelf, en na het wassen snij je de cavia open. Daar waar de Cavia iets van vlekken heeft of ziek is, daar ben jij ook ziek. Achteraf gingen we met ze op de foto, en gaven we ze geld/ koekjes/ brood. Ze waren er erg blij mee. Toen door naar Quilotoa. Het is een prachtig groen/blauw meer, in de krater van de Quilotoa vulkaan. We liepen naar beneden, ondertussen genietend van het uitzicht. Eenmaal beneden veel fotos gemaakt, en toen weer terug naar boven... Dat is niet te doen joh! Er waren er een paar die het wilde proberen, dus ik liep met ze mee. Uiteindelijk zijn er maar 2 echt helemaal naar boven gelopen, en heeft de rest (en ik ook) een paardje gehuurd. Toen was de groep best wel moe. Dat snap ik ook, het zijn KLM'ers, en die hebben natuurlijk veel tijdsverschil. En al dat lopen en de indrukken die je krijgt, is natuurlijk ook vermoeiend. We zouden eerst nog naar de Tigua community gaan, die bekend staat om de schilderijen te bekijken. Ik denk dat in totaal de helft van de groep 5 secondes zijn binnen geweest. Toen zijn we dus maar naar huis gereden, door alle mooie landschappen heen.

Vrijdag en Zaterdag heb ik weer 2 Cotopaxi paardrij toers gehad. De tocht van Zaterdag duurde 4 uur (!!!!), maar ik denk dat we in totaal wel langer hebben gelopen. We zijn toen ook heel hoog een heuvel op geweest, en toen we naar beneden liepen, met mega mega mega veel wind, los zand en stijl, was ik toch wel even bang moet ik toegeven hoor. Ook heb ik toen mijn been heel hard gestoten, die nu helemaal blauw is. Maar nog erger, ik ben mijn telefoon verloren. Dus nu ben ik alleen nog maar bereikbaar via facebook. Gelukkig heb ik mijn kaartje nog wel, en ik had een reserve telefoon mee. Ik kan er alleen helemaal niets mee, omdat het hele huis problemen hebben met de wifi. ''Het wordt gemaakt, het wordt gemaakt echt waar''. Nou, NOT dus... De wifi hier is nu dus echt ******. Vandaag is het zondag en kan ik eindelijk een beetje rusten. Maandag naar het kantoor en dinsdag weer vrij, omdat ik in het weekend een tour heb gehad.

Ook heb ik deze week een Ecuadoriaanse gaypride mee mogen maken. Ik vond het zooo bijzonder! Dat ik dat mee heb mogen maken. Er waren mensen met borde,, spandoeken, travestoeten. Verkleed als het andere gesacjt of niet, ze waren er allemaal met hetzelfde doel: respect en waardering vragen. Want LGTB's worden hier helemaal niet gerespecteerd.

Groetjes, Tesse

Reacties

Reacties

Mam

Ondanks dat we geregeld op de hoogte worden gehouden via de app vind ik het toch kei leuk om zo jou blog te lezen! Je bent alweer op de helft van je stage! Gaat snel!
Balen dat ze je 'zakgerold' hebben , komt toch veel rompslomp bij kijken! Zo maak je echt vanalles mee, is wel anders dan in ons durpke! ;-). XXX

Oma Mien

Hoi Tesse,
geweldig weer jou verhaal wij blijven zo mooi mee op de hoogte,ga zo door Tesse. je bent al weer op de helft het gaat snel he .Je maakt veel mee en je geniet er ontzettend van het is echt jou ding dikke knuffel van ons xxxx

Marion

Hi Tesse!! Leuk om je verhalen te lezen! Erg balen van je gsm. Ik heb gister foto's van je gezien!! Wouwie!! Niet normaal en ik zei tegen jullie mam het us zo onwerkelijk maar Tess is daar echt!! Op de foto's zie je je alleen maar genieten en je past daar gewoon!! Helemaal jou ding!! Blijf er lekker van genieten!! Liefs, Marion XXX p.s. Maar goed dat ze hier geen cavia's eten want dan hadden onze drie loslopende cavia's geen rust hahahaha!

Marielle

Hoi Tesse,
Ik dacht ff kijken wat Tesse allemaal beleefd heeft. Had van je moeder al gehoord dat je naar de amazone ging. Maar wauw!! Wat een mooie beleving is dat. Je omschrijft het ook allemaal zo duidelijk. Wat een heerlijk avontuur is dit.
Mooie foto's en een stralende Tesse. Het is wel duidelijk dat dit jou ding is. Geniet ze en ik kijk alweer uit naar je volgende blog! Groetjes Marielle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!