Reisblog van Tesse - Studeren in Stavanger, Noorwegen

Bijna klaar, en dan naar Peru!

Hoi allemaal,

Het is bijna zover, ik ga straks mijn laatste week stage in. 20 Weken zijn zo voorbij gegaan. Ik heb veel mensen mogen ontmoeten, veel mooie dingen gezien en ook veel geleerd.

Dit laatste weekend heb ik niet heel veel gedaan. Vorig weekend heb ik een beetje mijn laatste fotos geschoten van de oude stad en de wijk waar ik in woon.

Vrijdag, wanneer ik mijn laatste dag heb, gaan we met iedereen van het kantoor uit eten om te 'vieren' dat ik wegga (met een gebrek aan een beter woord). En de volgende dag vertrekt mijn bus naar Peru!

In Peru ga ik van noord naar zuid reizen. Ik begin in Chachapoyas, dat is een klein stadje aan de rand van de amazone. Het ligt dus niet zo ver in de amazone dat ik een soortgelijke ervaring krijg als dat ik had toen ik echt de amazone in ging. In Chachapoyas zijn een paar ruines van oude beschavingen. Daar ben ik 3 dagen en dan ga ik naar Trujillo. Hier verblijf ik in een hostel aan zee en ga ik archeologische sites bezoeken. Daarna reis ik door naar Nazca, met een tussenstop in Lima. Hier ga ik nog snel een stadstour doen en in Nazca ga ik een helikopter vlucht maken over de Nazca lijnen. Daarna ga ik naar Arequipa. Daar ga ik ook een stadstour doen en een 2 daagse colcacanyon tour. Daarna naar Puno, waar ik een tour ga doen op het titicaca meer. Daarna ga ik door naar Cusco, waar ik via airbnb een kamer heb gehuurd in een appartementje. Ik kom in Cusco via een 'touristen bus', deze maakt onderweg ook nog stops bij bezienswaardigheden. In Cusco ga ik een 2 daagse Secret Valley tour doen en een 2 daagse Inca Trail. Daarna weer een stadstour en dan heb ik mijn vlucht naar huis. Ik ben erg aan het aftellen naar Peru, want zoals je leest ga ik echt leuke dingen doen! Maar ik wil ook wel naar huis. Ik ben nu zo lang weg geweest en ik mis iedereen wel hoor! Ook heb ik gewoon zin om weer naar school te gaan. Gewoon weer eventjes terug naar mijn leventje en weer lekker naar school, al zal ik het 'weg van Nederland zijn' ook wel gaan missen, want reizen is echt mijn ding!

Voor de mensen die het ook nog niet wisten, ik heb een aantal aardbevingen nog meegemaakt, in totaal 4. Na de laatste aardbeving ben ik wel een beetje bang geworden, misschien omdat ik bij die aardbeving ook echt naar buiten rende, waardoor het allemaal meer 'echt' maakte. Ik ben nu een beetje paranoia voor aardbevingen haha. Bij elk trillinkje en elk geluid ben ik alert voor een aardbeving. Ze zeggen dat er een groote in Quito aan zit te komen. Ik hoop het niet natuurlijk. Als die komt, laat die dan nog maar een weekje wachten.

Afgelopen week heb ik nog 2 Cotopaxi paardrij tours gehad. Beide gingen heel goed. Ik hoop nog op een Mindo tour en een Otavalo tour die ik mag doen. Het zal wel heel toevallig zijn als deze beide aankomende week gebeuren. Maar het is natuurlijk niet te zeggen en anders dan zei het zo. Ik heb alles gezien wat ik wilde zien, alles van mijn lijstje kunnen strepen en ik zou alles zo weer over doen en niets veranderen.

Het gaat heel gek zijn als ik hier dadelijk weg ga, ik ben er tenslotte zo lang geweest en zoveel mogen mee maken, maar ik ben er klaar voor. Ik wil vort door. Ik kan het hier afsluiten en met een goed gevoel terug kijken.

Nog een paar weekjes en dan kun je mij op schiphol vinden!

Tot snel!

X Tesse

Reacties

Reacties

Ome rene

Op na de laatste werkweek! Je hebt je vakantie mooi gepland lees ik. Kan eigenlijk ook niet anders he. Geniet van je vakantie straks. Ben benieuwd.
Groetjes.

Esther

Nog een paar daagjes werken en dan na Peru!
Geniet ervan nog mooie dingen in het vooruitzicht !
Tot over een paar weekjes xx

Oma Mien

Hoi Tesse dit was jou laatste verhaal uit ecuador denk ik weer mooi om te lezen.ga je in Peru ook nog schrijven daar heb je denk ik geen tijd voor als ik jou programma zie. nog een hele fijne week en fijne weken in Peru groetjes en tot 7 okt ????????????

Mama

Ja Tess! Het begint nu (Eindelijk:-)) af te tellen! Deze verhalen die jij hier verteld hebt zijn tal van mooie herinneringen doe jij mee gemaakt hebt en ze jou nooit meer af pakken! Jij kijkt uit naar Peru om nog meer cultuur op te snuiven en schitterende ervaring op te doen en ik kijk
uit om jou weer een dikke knuffel te geven op Schiphol! Maar zeker wel met een trots gevoel. Wat jij gedaan hebt, en met hoeveel passie en enthousiasme.... WAUW! Zo trots als een Pauw deze moeder! Dikke kus en vergeet niet om nog te genieten van je laatste week in Ecuador! Alhoewel dit vast overbodig is om te zeggen! ;-)

Rinie

Hey test, of moet ik zeggen wereldburger of wereldreiziger!
Tja de laatste loodjes van jou stage, beleving in Ecuador zitten er bijna op! De weken en maanden dat je weg bent geweest zijn toch voorbij gevlogen! Dat komt misschien ook door dat we veel app contact en regelmatig geskypd hebben. Ook ik ben trots op jou maar het belangrijkste is dat je trots op JEZELF mag zijn. Jouw verhalen waarin je wordt meegezogen door je enthousiasme. Je schitterende foto's van de omgeving de natuur, geweldig! Nu nog jouw laatste trip die je ook weer zorgvuldig hebt uitgestippeld en gepland hebt, wat wij ook niet anders verwacht hadden. Nou wereldreizen veel plezier alvast gewenst in Peru en nog lekker ff genieten van je tijd daar! Ps, ik zal ook weer blij zijn als je weer voet zet op Nederlandse bodem. Goed uitkijken en nu niet met je ogen rollen haha tot de 7e. Hvj xxx

pap

Hoi Tess, nou je laatste week is aangebroken, nog een paar tours voor je en dan is het afgelopen.. je hebt het enorm naar je zin gehad dat is wel duidelijk met al je verhalen :-)
altijd zo leuk geschreven dat het bijna lijkt of ik er zelf bij was. maar straks kun je nog n paar weken genieten in Peru. alles heb je gepland en dat is heel fijn om te horen, je hebt je goed voorbereid. ik vind het weer fijn dat je er over n paar weken weer bent, heb je gemist. n half jaar is best wel lang, n half jaar dus haha.. nou tegen die tijd wordt het veel bijkletsen :-) heel veel plezier nog in Peru en tot snel! xxx

Ilse

Hoi tes als het goed is vertrek je nu ri Peru, wat een verhaal weer zeg! Wat een mooie dingen heb je weer meegemaakt! Ik wens je heeeeelllll veeeeeellllll plezier in Peru en tot horens maar weer meis lekker genieten goede reizen dikke ????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!